Podstawowym zadaniem publikacji jest wzbogacenie i urozmaicenie warsztatu początkującego nauczyciela poprzez dostarczenie mu narzędzi, czyli technik, jakie może wykorzystać w planowaniu pracy lekcyjnej. Każdy zaangażowany w swoją pracę dydaktyk zbiera interesujące ćwiczenia, mogące mu się przydać w nauczaniu określonego elementu języka, jak również techniki bardziej uniwersalne, dające się wykorzystać w wielu kontekstach. Niniejsza publikacja stanowi przykład takiego „przybornika”, z którego użytkownik może czerpać w zależności od potrzeb uczących się, swoich preferencji oraz warunków i celów nauczania.
W celu łatwiejszego korzystania z zebranych propozycji zostały one podzielone według przyświecających im celów. Poszczególne rozdziały przybliżają organizację jednostki dydaktycznej, jak również zajęć poświęconych podsystemom językowym oraz rozwijaniu sprawności. Rozpoczynające je „ogólne zalecenia” są jedynie hasłowym przypomnieniem zagadnień wnikliwie rozwiniętych w wielu innych publikacjach. Następujące po nich omówienie faz pracy nad danym zagadnieniem („struktura sekwencji dydaktycznej”) ma za zadanie ukierunkować i usystematyzować planowanie działań dydaktycznych. .
Nakład 500 egz.
Stron 136
ISBN 978-83-7631-236-1